Saturday, April 12, 2014

Säsongen startar med fina orienteringar

Det började med natt KM ute i Ljungsbro för dryga veckan sedan, en fin kväll och trots ett par bommar så kunde jag ta hem klubbmästartiteln i D45 :-), ett bra kvitto på att löpformen är god.

Natt KM följdes av Tibro trippeln förra helgen, med början med en natt tävling. Riktigt fint arrangemang med bussning till start och från mål, och TC i sporthallen. Loppet gick riktigt bra och tog hem segern i D45.

Efter 2 segrar blev jag nog lite för självsäker för på lång distanse, dagen efter gjorde jag ett riktigt botten napp. Missade 10 min på första kontrollen och höll på att ge upp. Missade även andra men sen skärpte jag till mig och "startade" om, så då gick det bättre.

Med fötterna på jorden igen blev medeldistansen ett bättre lopp. Gjorde bara några krokar och placerade mig 6a av 38, dock 6 min efter. Medeldistans är annars inte min styrka för det är mycket snabbhet i orientering som gäller, men lyckades hålla skärpan och hålla fokus bra tyckte jag. Så jag är nöjd med det loppet.

Det som grämer mig är långdistansen som jag kände var min styrka och som jag borde gjort bättre i från mig på, men nu är det bara att lägga det bakom mig.

Förutom orientering blir det ett traillopp i slutet av april. 44 km på fina stigar i Tiveden mellan Olshammar och Laxå, Munkastigen heter loppet. Ska bli spännande, men i morgon blir det orientering i Motala :-)

 

Natt banan i Tibro som jag vann :-)

 
Medeldistansbanan, som jag blev 6a på.

 

Missen jag gjorde på långdistansen :-(

Var övertygad att jag var på rätt ställe öster om kontrollen...

 

No comments:

Post a Comment