Thursday, April 24, 2014

Vilken härlig påsk det blev

Helgen började med ett Skövde besök och påskmiddag med släkten. Vi åt som man gör vid jul och med en sådan uppladdning passar ju ett långpass bra. Påskafton bjöd på strålande sol och det blev en underbar runda på Billingen på 28 km. Kanske inte bästa uppladdningen inför orienteringarna dagarna efter, men jag var tvungen att få in ett långpass innan Munkastigen nästa helg.

 

 

På påskdagen blev det OL-tävling i Finspång. Riktigt fin natur och bana även det i strålande sol och kring 15 grader. Gjorde ett bra lopp även om jag bommade 2 kontroller, den ena var mest att jag var så osäker så farten blev väldigt låg, den andra var till sista då jag läste huset som en sten. Kom lite långt ner och när jag vände upp för att hitta stenen såg jag bara huset och fattade inget innan jag insåg mitt misstag. Får börja köra med förstoringsglas tror jag... Blev 5a av totalt 65st, och det var många duktiga tjejer med så jag är jättenöjd.

Efter tävlingen hade vi 40+ tjejer i LOK en helkväll tillsammans vid Kolmården, och laddade inför Kolmårdskaveln. Mycket god mat, fika och skratt.

Vid Kolmårdskaveln sprang jag 1a sträckan i D120. Visste att det var en lurig terräng så jag tog det riktigt lugnt i börjat för att komma in i det. Efter 3e kontrollen var vi två stycken som verkade ha samma gaffel och vi höll ihop ända in i mål. Vi gjorde en liten krok i slutet så då blev vi 3 stycken. Jag växlade in som 2a, 3sek efter, till Annika som drog ifrån med sin säkerhet och växlade in i ledningen 4a min före. Nina kunde sen öka på ledningen ytterligare och vi vann med 8 min. Kul att vinna!!

 

I tidningen hamnade vi också:

 

No comments:

Post a Comment