Tuesday, July 31, 2012

Paddling i Norrland

Fina paddeldagar vid Norrlandskusten utanför Skellefteåhamn. Hyrde kajak i 3 dagar och fick en 10 km lång paddling till och från Flottgrundet, som är ön där sommarstugan ligger. En fin morgonpaddling runt ön samt kvällspaddling i gäddviken. Färden tillbaka blev dock lite väl spännande med mycket vågor och allmänt stöket vatten in i Skelefteåälven, så adrenalinet fick pumpa, även om surfvågorna också gav extra fart.

En extra spänning blev att en båtolycka hade inträffat några dagar innan där man hittat båten men saknade mannen som körde. Detta gjorde att mina paddlingsturer fick en extra spänning om jag nu skulle paddla på ett lik och hur jag då skulle ta han om det. Hade många tankar hur jag skulle göra: ringa 112, ta gps position, hur jag skulle hålla fast liket mm, men som tur var så slapp jag detta :-)

 

No comments:

Post a Comment