Friday, July 20, 2012

Hallands 3 dagars

Familjens husbilssemester gjorde en "avstickare" till Hallands 3 dagars, som i år gick nära Kungsbacka. Tyvärr hade det regnat för mycket så det blev camping vid första etappen på en höjd, och det var nog tur det annars hade vi nog kört fast på åkern. Vi var inte ensamma på höjden utan en trevlig plats att övernatta på. Det är ju fördel med husbil att man har med sig toa och vatten så man klarar sig bra utan servicehus :-)

Första etappen kände jag mig ringrostig i orienteringen men terrängen var sådan att det inte gick springa så fort och jag lyckades "bara" göra två lite större missar, så jag fick blev 18e av 65 i klassen och 9 minuter efter. (Kunde blivit så mycket mer på en sådan svår bana, så jag var nöjd). Etappen var en kort distans vilket innebär många kontroller och kortare bana, 2.8 km.

D45 banan etapp1 med mitt lopp inritat, bom på 1a och till 10e:


Andra etappen gick bättre och jag kunde avancera i sammanlagda resultatet. Blev 8a och 4 minuter efter på dagens etapp och låg nu på 10e plats totalt och 10.39 min efter. Denna etapp var en "långdistans", ca 4 km, så lite längre sträckor och färre kontroller vilket passar mig. Gjorde dock 2 mindre missar men totalt väldigt nöjd.



D45 banan etapp2 med mitt lopp inritat, med bom på 2a:


Sista etappen var en förkortat långdistans på 3.4 km med jaktstart. Startade alltså 10a, 10.39 min efter ledaren i klassen. Ganska snart kom jag ifatt de närmast startande och körde sen på lite vänster till 3e kontrollen och när jag kom till 3e kontrollen hade jag kommit ikapp ytterligare ett gäng. Nu låg jag och bevakade min placering och kände att jag var starkast löpmässigt. Från 6e kontrollen och till sista kontrollen avancerade jag och kom först i mål av klungan. Det blev en 6e placering totalt i D45 och 9.23 min efter. På etappen blev jag också 6a, 60 s efter bästa löparen på denna etapp :-)



D45 banan etapp3 med mitt lopp inritat:


Riktigt roliga lopp med svår orientering och tuff terräng att springa i. Sen att det gick så bra gör ju det hela ännu roligare.

Sista etappen sprang också Caroline och Linnea som också tyckte det var kul så det värmde extra mycket och gjorde det hela ännu bättre :-) och hamburgaren och pastan smakade extra gott, även om vädret inte var det bästa...

Ellinor hade istället för plockat kontroller, plockat blåbär med pappa, som vi firade med på kvällen:-)



No comments:

Post a Comment