Saturday, August 2, 2014

1572 MTB Challange

Ett 65 km långt MTB lopp vid Motala med omnejd. Loppet Gick upp på Håleberget och Övralid. Övralid var en riktig utmanande stigning men häftig upplevelse då det var mycket folk som hejade utmed vägen, kände mig som värsta Tour de France cyklisten :-)

En del riktigt fina singel tracks och fina vyer var det också. Det var dock lite obehagligt utför på grusvägarna då de var rätt lösa och det gick rätt fort utför. Det gällde att inte få sladd i det spåriga gruset och i kurvorna.

Det blev en kamp in i mål med en Motala tjej och en spurtstrid där jag förlorade med 1 tiondel... Vi körde dock inte i samma klass. Jag vann D40 klassen på 2.41 men mest stolt är jag över att jag blev 4a totalt bland alla tjejer :-)

Kändes som det blev en succé så det blir nog ett återkommande arrangemang.

 

 

 

No comments:

Post a Comment