Sunday, October 20, 2013

Två terränglopp avslutar den fina höst säsongen

Billingehusloppet i Skövde och helgen efter, XC-race i Linköping. Två rätt tuffa terränglopp på 10 km. Det första med tuff stigning uppför Billingen på grus och i spår. Konstigt nog var jag väldigt nervös innan start på detta lopp och vid startskottet var jag väldigt matt, hade också missat att stoppa i energi så jag levde på frukosten även om kl nu var 14, så jag fick kämpa mig in i loppet. Dessutom hade jag knutit skon dåligt så den gick upp så jag fick stanna knyta...pinsamt! De sista 2 km kände jag mig dock stark och det var ju lite sent...hade trots strulet bara 1.30 sämre tid än förra året.

XC-race var obanad löpning i Linköping, uppför Vidingsjöbacken 2 gånger, samt i en hel del lera. Den gick på en sugande varv bana på 5 km. Här kände jag mig stark och höll jämnt tempo på båda varven. Vilket gjorde att jag plockade placering på andra varvet där många kroknade. Tyvärr blev det lite ingenmansland mot slutet så det var svårt att hålla upp tempot. Riktig fin och roliga bana, när man gillar att springa i skogen och hoppa över stockar och springa genom lera :-). Tiden blev drygt 30 s bättre än 2010, då jag sist var med, men helt samma bana var det inte så det går ju inte riktigt att jämföra.

Båda loppen slutade med snöpliga 4e platser. Tyckte jag kunde gett lite mer så helt nöjd är jag inte, men helt okey lopp och lite sliten har kroppen varit efter mycket långa tävlingar innan som Lidingöloppet och Ommas multisport. Nu ska det bli skönt med vila och hitta ny motivation.

 

Resultat från Billingehusloppet, totalt 12 tjejer var med.

  1. Lundgren Maria, IFK Växjö, 41:07
  2. Halvarsson Sandra, Morjärv SK, 43:00
  3. Strand Malin, Sävedalens AIK, 45:13
  4. Bark Anna-Sofie, IK Akele, 47:17
  5. Magnusson Karin, IF Hagen FIK, 50:05


Resultat från XC-race av totalt 41 tjejer:

  1. Elin Dahlin, Domnarvets GoIF, 00:49:53
  2. Lin Eriksson, 00:50:06
  3. Sara Jelvegård, Enhörna IF, 00:50:41
  4. Anna-Sofie Bark, IK Akele, 00:51:33
  5. Sara Helander, Domnarvets GoIF, 00:52:09

 

Bilder från XC-race.

 

 

 

No comments:

Post a Comment