Wednesday, October 24, 2012

Höstmilen, en trevlig säsongsavslutning

Höstmilen blev ett bra slut på säsongen, även om uppladdning med Ladies Night kanske inte var det bästa. Det blev lite lite sömn och trötta vader efter mycket dans men det var det värt. Speciellt att se Martin Stenmarck och Andras Johnson köra Bruce Springsteen kavalkad :-)

Loppet startade i Sörsjön dit vi blev bussade sen gick banan först på grusväg bredvid vackra sjöar. 5-6 km väldigt flackt så tempot låg på lite över 4 min/km tempo. Jag kände att det gick lite väl fort och kände mig lite stum när väl backen började där vi också vek in på en stig. Stig löpningen var rejäl blöt och geggig och det var tungt att springa de sista 4 km. Slut tiden hamnade på 48.36 och plaserade mig på en 10:e plats. Loppet var 10.6 km långt.

Nu går jag in i en skön viloperiod :-)

No comments:

Post a Comment