Sunday, October 14, 2012

Billingehusloppet

I grått och kyligt väder och i lätt regn gick årets Billingehuslopp som sig bör.Höjdpunkten är att se alla barn springa. Ellinor kämpade runt på 1.7 km och Linnea och Caroline på 3.5 km. Caroline kom in som 2a i sin åldersklass, F14, och fick pokal. Linnea gjorde en fint och jämnt lopp, och Ellinor hade en grym spurt på slutet :-)

 

Själv var jag förväntansfull men kände mig seg i kroppen. Det gick segt i början och flera tjejer med pigga ben sprang om mig irriterande. Men efter ca 2 km hände något, då börjar jag få upp farten och kroppen känns lättare. Återhämtar mig snabbt efter backarna och börjar springa om några tjejer vilket ger energi. Den långa backen är ju som den är men även här piggnar jag till relativt snabbt och nu närmar jag mig 4e tjejen. När det är ca 1.5 km kvar går jag om henne och ökar lite i backen för att hon inte ska hänga med. Lyckas med det men jag blir själv väldigt trött så sista 500 m går på ren vilja och var nervös att hon skulle komma i kapp. Håller undan och kommer in som 4e tjej i tävlingsklassen på 10.5 km på tiden 45.50. 30 s från pers som jag satta 2006, men med tanke på hur det kändes i början av loppet är jag grymt nöjd. Och de som är före mig är väldigt duktiga löpar tjejer, som pris fick jag 300 :- på Team Sportia :-)

 

10.5km Kvinnor tävling 10.5 km

  1. Persson Nina, Örgryte IS, 38:50
  2. Sjöström Agnes IKW Köping, 42:05
  3. Strand Malin Sävedalens AIK, 43:06
  4. Bark Anna-Sofie IK Akele, 45:52
  5. Svahnström Malin IK Wilske, 47:01
  6. Hjalmarsson Josefin Ryda SK, 47:27
  7. Blom Åsa Mariestads AIF, 49:12
  8. Pospeshina Lubov IFK Skövde FIK, 50:29

No comments:

Post a Comment