Saturday, April 17, 2010

Säsongen är igång

Nu är de första orienteringstävlingarna avklarade med lite blandade framgångar.

I veckan var det klubbmästerskap i natt nere i Rimforsa. Efter en del väntan på att det skulle bli tillräckligt mörkt och byte av klass (fick starta i D21 istället för D40) blev det ett godkänt lopp. Tyvärr var jag för ivrig ut från en kontroll och kom alldeles snett ut på en väg och fick springa tillbaka runt. Jag placerade mig ändå 2a :-) Det kanske är natt OL jag borde satsa på, men tyvärr är det väldigt få tävlingar i detta så det är nog ingen bra idé.

Idag var det tävling norr om Norrköping arrangerad av OK Kolmården. Mycket fin terräng och egentligen rolig bana, men gjorde två rejäla orienteringsmissar. Jag och kartan kom inte riktigt överens. Nu när man tittar i efterhand så ser det ju så självklart ut, väldigt irriterande... Måste lära mig att vara mer noggrann och inte bara köra på.
Om en vecka är det dags för första multisport tävlingen och då får det inte bli några missar, kommer ju vara ute tillräckligt länge ändå :-)

No comments:

Post a Comment