Sunday, April 18, 2010

En paddeltur byttes ut mot skogen

Planen var att idag ge sig ut på en längre paddling men på kvällen ringer UK (uttagningskommitén) och säger att de behöver en löpare till Kolmårdskaveln. Pga sjukdom saknas en löpare i D120. Min första reaktion var: nej inte ut dit igen och bomma, sen blev jag mer revanschsugen och tänkte att nu får jag chansen att visa för mig själv att jag kan orientera även på dagen :-), på't igen som det heter. Sen vill man ju ställa upp för klubbkompissarna också. Så det var bara till att packa väskan igen och lämna flytväst och paddel hemma.

Det var ett bra lag som jag hoppade in i. Om alla bara höll i orinteringen så skulle vi kunna placera oss bra. Jag fick springa 2a sträckan och fick tyvärr gå ut en bit efter. Växlade ut som 10a ca 15 min efter. Mitt enda fokus idag var att inte missa, inte missa, och trot eller ej, jag lyckades... nästan iallafall, bara ett par små missar. Tyvärr blev farten lidande men hellre det än att springa bort sig, speciellt på kavel. Nu plockade jag 5 placeringar och 4 min på täten. Inger kunde gå ut med lag inte alltför långt efter. Grym som hon är lyckades hon springa om 3 stycken och vi placerade oss 2a. Inte illa med tanke på att det var många bra lag med även utanför Östergötland. Vann gjorde Tullinge SK.

Känner mig lite sliten efter 2 dagars tävlande, lite oroveckande med tanke på nästa helg. Har efter helgen i alla fall med mig en positiv känsla för orienteringen.

No comments:

Post a Comment