Sunday, July 31, 2016

O-ringen i Sälen

O-ringen i Lindvallen var ett fantastiskt arrangemang. Nära till alla etapper och perfekt boende i stugor ihop med klubbkompissar. Resultatmässigt var det dock lite sisådär, jag hade både mot och med gångar. Speciellt var det etapp 2 som satte käppar i hjulet för ett bra totalresultat. Jag utgick från en sista säkra flera gånger men det var bara att den sista säkra jag trodde det var, var en helt annan..., suck. När man inser sitt misstag känner man sig så dum och värdelös på orientering. Min bom tog 20 min och jag hamnade i slutet av klassen, 148e... Svårt att riktigt tända till på resterande av etapperna när man vet att man är så långt efter totalt. Övriga dagar sprang jag dock in som 20-35e i D50 klassen och låg på 8-10 min efter segraren. Totalt var det suveräna Katta Borg som vann och totalt blev jag 64a med ca 170 deltagare. Så det där missödet på fjället andra dagen grämer mig än.
Annars var det fin terräng, med fyra etapper på fjället och sista i 'riktig' skog med mossar och myrar.
Glädjande så körde även Carro i öppen bana och tyckte det var riktigt kul.
Vi testade även mtbo i Rörbäcknäs på vilodagen (!). Det var fartfyllt och fina stigar att cykla på. Här gick det ut på att tolka stigarna rätt snabbhetsmässigt och därmed välja rätt vägval.

I övrigt blev det korthusbygge, upp till toppen utflykt, blåbärsplockning, bad på Experium, klubbfika, kortspel och mera fika :-)
Per Forsbergs suveräna radioprat har förgyllt stugan hela veckan, han gjorde det spännande att följa elitklasserna hela veckan.

No comments:

Post a Comment