Sunday, August 9, 2015

Västgötatrippen

Sommaren brukar alltid innehålla en tripp till Skövde för att hälsa på och hjälpa mina föräldrar med diverse grejer. I år gjorde vi även en sväng till Göteborg med Liseberg och lite shopping.

I träningsväg körde jag mtb på lila milen som nu även blivit mtb spår. Blev 2 varv i backarna så det blev bra benträning. Kul att Billingen fått så mycket fina mtb spår men jag misstänkter också att inte alla uppskattar det... Man kommer ju i rätt hög fart i spåren.

På Liseberg åkte barnen allt man kunde tänka sig, själv när jag körde Lisebergsbanan var jag åksjuk minst 1 timme efter och fick sitta på en bänk för att få världen att sluta snurra... Sedan gick jag och Gunnar tillsammmans med pensionärer på Evert Taube museumet, det var lite mer stillsamt :-)

Nedan kör barnen Mechanica och jag var nog mest nervös att titta på dom i luften.

 

Hem från Skövde stannade vi vid Jäknesundet för bad i Vättern. Ett underbart ställe.

 

No comments:

Post a Comment