Sunday, September 21, 2014

DM 10000 m bana; för mig ett genombrott

En drömgräns jag haft rätt länge, att kunna springa milen under 42 minuter, och det lyckades jag med i onsdags på DM 10000 m bana :-) Tidigare har jag kört på 42.28 på bana men nu gick det på 41.20. En otrolig känsla att lyckas med att göra person bästa så här sent i livet. Tror mycket har och göra med att jag kört regelbundet med långa tröskel intervaller med IK Akele, typ 8-10 min intervaller eller 2 km intervaller.

Hur som helst kul var det. Och kändes lätt i kroppen. Låg på drygt 4 min/km första kilometrarna sedan kunde jag gå upp och köra på 3.55- 4 min/km.

Det var nocout som arrangerade DM och totalt var det 115 personer som sprang, i 3 olika heat, ett rekord för DM, bara det var mäktigt med så mycket folk på banan. De 25 varven blev inte riktigt så monotona som de annars kan bli...

 

 

 

No comments:

Post a Comment