Thursday, January 2, 2014

Cykling på Teneriffa

Cyklingen här är inte så enkel, mycket trafik och jobbiga korsningar och svårläst karta. Tar lång tid att ta sig iväg upp i bergen. Idag blev det en tur på väg till Teide, vulkanen som vi ska besöka i morgon, men kom bara en bråkdel innan jag fick vända. Det blev en stigning på 500 m, sen tillbaka igen. Väl nere i byn blev det ett antal felnavigeringar i alla korsningar så vi åkte runt ett bra tag innan vi kom fram till cykelaffären för att lämna tillbaka cyklarna...

Igår gjorde vi en annan runda i bergen, upp till Adeje, en ca 400 m stigning men jag och Gunnar tog olika vägar tillbaka och när jag mötte Gunnar igen blev jag väldigt förvånad, båda var vi på väg till hotellet men åt olika håll... jag var helt förvirrad och fick erkänna mitt misstag och vända om...

Första dagens cykling slutade ju vid ett stup ner i havet. Så cykelturerna har varit lite speciella här får man säga, men vackra vyer har vi upplevt och bra träning har det varit :-)

på väg till Tejde
uppe vid Adeje
Vägen som slutade vid klippkanten...

 

No comments:

Post a Comment