Saturday, February 9, 2013

Icebug winter run

Fredagskvällen började med KM i 1500 m i Campushallen. Egentligen alldeles för kort men såg det som bra tempo träning. Jag blir imponerad av de snabba ungdomarna som sprang på strax under 5 min, själv kom jag i mål på 5.48 helt slut och den mjuka mattan bredvid målet var skön att slänga sig på för att kippa efter andan. Tur att inte Caroline var med... :-)
På lördagen blev det ett nytt lopp, Ismilen i Norrköping, Icebug winter run. Vädret gjorde själ för namnet, en riktig vinterdag med snö i luften och banan gick på snömoddiga cykelbanor. Riktigt tung bana blev det där inget steg var gratis utan man slira hela tiden. Banan var dryga 10 km, (10.45 på min klocka) och vi sprang 2 varv på en bana som gick bl a utmed vackra strömmen. Lyckades hålla ett 4.45 tempo och slutade efter att samla de sista krafterna till en spurt komma under 50 min, 49.50. Hamnade på pallplats, 3a, och fick pris:-)
 
 

No comments:

Post a Comment