Saturday, July 4, 2015

Linköpings halvmaraton

Har ju missat att berätta om Linköpings halvmaraton som gick på nationaldagen med start från Saab Arena.

Eftersom min vad har krånglat under våren var jag osäker på om jag kunde köra loppet men de senaste veckorna har det känts bra. Har ju mest cyklat så frågan var hur löpformen egentligen var.

Jag var verkligen taggad för att springa och vädret var perfekt. De första 4 km var lätta ut till Tornby området, sen vände det uppåt förbi Gottfridsberg och genom Rydskogen, denna bit var tuffare men passade mig att mata på i stigningen. Höll ett bra och jämt tempo på 4.20, sen mot universitetet och förbi Campushallen till lambohovsleden. Nu kom det en lätt regnskur men det var bara skönt. Utmed lambohovsleden började det kännas lite tyngre men in genom Hagaberg så blev jag peppad av alla som hejade. Banan gick sedan genom Ekkällan, Ramshäll ned förbi Folkungavallen till Stågån. Sista 5 km utmed Stångån kändes riktigt långa och här tappade jag en del fart. Slutade på på tiden 1.34 och en 8e plats, som jag är riktigt nöjd speciellt också då löpträningen inte gått helt enligt plan pågrund av vaden. Vaden kände jag inte av alls varken under eller efter loppet :-) Men AXA Fjällmaraton i Augusti har jag ställt in. Det kände jag blir för tufft för kroppen att träna till, speciellt när vårsäsongen inte blev som tänkt. Lite surt men är inte min grej att inte känna sig förberedd på ett sådant lopp. Nu blir det att ladda för först Cykelvasan sedan Lidingöloppet.

 

 

No comments:

Post a Comment