Sunday, April 17, 2011

Omma 2011



Mycket får man vara med om när man sysslar med multisport :-)
Årets tävling gick i Ödeshög, Sköna torpet, och det bjöds på perfekta förhållanden. Tillsammans med Ika bildade vi lag Multi-morsorna. Det började med 3 km orientering följt av ca 10 km paddling. Eftersom vi bara hunnit vara ute och paddlat en gång innan tävling var det lite pirrigt att sätta sig i kajaken, men det gick bra. Det svåra var att lyckas komma tillräckligt nära de utlagda dunkarna i vattnet som man skulle stämpla vid, det blev inga bad som tur var, hade nog varit kallt i så fall. Efter paddling blev det åter en orientering på ca 3km tillbaka till TC.

När vi var tillbaka bytte vi till en lång cykel-orientering på ca 25km som vi körde väldigt bra. Snabb och felfri orientering som Ika skötte. Väl tillbaka på TC tog vi oss an äventyrsmomentet som var att ta sig upp på brandstegen till den kontroll som satt där, syns på bilden ovan. Inga problem att ta sig upp och där uppe var det fin utsikt, värre var det att ta sig ner, då man var tvungen att titta ner för att sätta fötterna rätt på stegen. Väl nere tog vi oss an den sista korta orienteringen på 3.5km, tyvärr hade jag fokus på något helt annat och glömde bort att orientera, antagligen var jag mentalt kvar på brandstegen :-) så det blev en rejäl miss i början på ca 10 min, men sen skärpte jag till mig så då gick det bättre.

Tillbaka på TC igen så avsluta vi med en teknisk cykling på 4km som var riktigt rolig. Efter 4h 55 min kom vi i mål som segrare i damklassen som även hade räckt till en 2a plats i mixklassen. En riktigt rolig tävling som gav mersmak :-)

No comments:

Post a Comment